Hangos a Facebook a Coca Cola botránytól, vállalkozói csoportok marketing, mások egyéb szempontokból vitatják a sztorit. Kíváncsi lettem a cég képletére.
A Coca Colát 1892-ben alapították, egy nagy múltú, több mint 100 éves cégról van szó. A Coca Cola minden megjelenésével életérzést közvetít, nevéhez valahol hozzákapcsolódik a szabadság gondolata. Ha emlékeztek, régen az „átkosban” nem lehetett nálunk Colát kapni, csak Bambit! (Az is nagy szó volt.)
Amikor a Coca Colás üvegek beköltöztek a polcokra, az már egyfajta nyitásnak számított a nyugati életérzés irányába. A mostani – nálunk félresikerült – reklámkampányt nézve, a cég alighanem jött azzal, ami nekik természetes és valószínűleg nem látták előre, hogy ez az értékrend a magyarok egy részének nem elfogadható.
Hogy egy kis asztrológiát is vigyünk a dologba, bár az óra oszlopot nem ismerjük, csak odatettem az általános napindítás dátumát, mégis szembetűnik a rengeteg fém elem, ami egyrészt nagyon szilárd, másrészt a fém megtartja a vizet, folyadékok gyártásához tehát tökéletes. További analógia, hogy a fém elem a tüdőhöz kapcsolódik, itt is megjelenik tehát a szabadság gondolata. A júliusi kecske hónap ütközése a cég négy állon álló, szilárd bivaly hónap oszlopával olyan, mintha ez a két állatjegy egymásnak vetné a szarvát, miközben óriási porfelhőt kavarnak.
Mindez előrevetítette a kiszámíthatatlan történéseket, bár ilyen erős horoszkóppal , aligha tudnak rosszul kijönni belőle. Mivel a majom hónapjában járunk és érdekes módon a cég képletében ez a szimbólum is megtalálható, a történet az új plakátok kihelyezése után is él tovább és beszélnek róla az emberek, ami csak tovább erősíti a céget.
Ilyen nagy cégek kampányai a közízlést is formálják, a közvélemény befolyásolása által, fölmerül tehát a társadalmi felelősségvállalás kérdése. Vannak olyan cégek, amiknek ez kifejezetten „dolga”, az asztrológiából remekül látható, hogy melyek ezek az úgynevezett „erény csillagos” cégek. A Coca Cola közéjük tartozik. Ezeknek a cégeknek kutya kötelességük fölvállalni egy „ügyet”. Úgy gondolom, előbb-utóbb kénytelenek lesznek valamiféle álláspontot megfogalmazni, vagy példát mutatni a műanyag hulladék kérdésében is. (2019. augusztus 8. )